In één week 15.000 bezoekers naar je site

Ga bloggen over je boek, over je business, over wat mensen in je doelgroep bezighoudt, over wat ze raakt. Dat is één van de reacties op onze vraag voor een belangrijke tip die nog miste op deze website. Marjan Tulp gaf me deze goede raad. Zij kreeg in één week 15.000 bezoekers naar haar website.

Marjan Tulp schreef het volgende: ‘Wat ik niet echt terugvind op je website is wat je me zelf aanraadde: bloggen, website van maken, uitbouwen met een nieuwsbrief en je eigen producten verkopen. Ik kan je namelijk vertellen dat het werkt.’

200 mensen in een zaal

Marjan volgt hiermee de strategie van Het Boekenschap. Veel informatie delen, ook via een digitale e-mail-nieuwsbrief. Het verkopen van eigen producten doen we nog niet, maar dat staat wel op de verlanglijst voor 2014. Dagelijks komen er 200 mensen op de website van Het Boekenschap. Om een idee te geven, net zoveel mensen als er in dit zaaltje zitten.

Tweehonderd mensen.

Tweehonderd mensen.

Marjan Tulps business is de paardenwereld. Ze schreef een avonturenroman over een paard, met als doelgroep paardenliefhebbers. ‘Toen mijn boek Leandro uit kwam verstuurde ik een lading persberichten – waar ik heel behoorlijk respons op had, ik schreef ook voor ieder medium een passend bericht. Vervolgens bedacht ik dat ik in plaats van zenden ook kon bloggen en zo mensen naar mijn website zou lokken. Interactie. Misschien zou ik dan eens 300 mensen op mijn website krijgen, die mijn boek ook zouden zien. Ik had immers al meer dan 600 Facebookvrienden. Zo gezegd, zo gedaan. Ik schreef dit blog:  http://www.marjantulp.nl/blog/minderwaardige-recreatieruiter/

Tot mijn verbazing had ik in een week 15.000 mensen op mijn site, 3500 likes en 109 reacties op dit blog. Alhoewel ik het blog ook op een aantal fora plaatste, kwamen ze bijna allemaal via Facebook op mijn site. Met mijn boek ben ik inmiddels zowat uit de kosten. Hij heeft vijf sterren op bol.com. Medio 2014 stopt alle gratis reclame die ik heb gehad (véél, hij is door veel paardenmagazines opgepakt), maar dan hoop ik ‘m vanuit mijn eigen website te pushen.’

Bloggen, bloggen, bloggen

De gouden tip is dus: schrijf veel over je business of over je boek. En dan uiteraard op een relevante website, waar de doelgroep van het boek te vinden is. Zodra je veel mensen op je site hebt, kun je ze aan je binden door regelmatig mailings te sturen met waardevolle, relevante informatie. En daarnaast je product, dus je boek, promoten en verkopen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *