Verbinden is het nieuwe verkopen

Het Boekenschap-uitgave genomineerd voor prestigieuze Marketing Literatuurprijs 2015

‘Verbinden is het nieuwe verkopen’ van Roel Welsing is een van de tien boeken die zijn genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs 2015 van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM).

10 inzichten in succesvol verantwoord ondernemen

Het genomineerde boek ‘Verbinden is het nieuwe verkopen’ behandelt tien inzichten in succesvol verantwoord ondernemen. Het is in zijn opzet een kruising tussen een marketing- en een managementboek. Het betoog van de auteur behandelt klantgericht denken, het creëren waardecreatie voor klanten en biedt voorbeelden van succesvolle organisaties die vanuit een maatschappelijke visie nieuwe businessmodellen ontwikkelen.

In het dagelijks leven is Roel Welsing werkzaam als hoofd marketing van Triodos Bank. In meer dan tien jaar tijd heeft de ‘Marketeer of the Year 2013’ een visie ontwikkeld op hoe merken en ondernemers de uitdaging met duurzaamheid in hun voordeel kunnen draaien om klanten te behagen en hun onderscheidend vermogen te versterken.

Als belangrijkste criterium geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in het vierde kwartaal van 2014 of later zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketingvakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben. De winnaar wordt op 1 december 2015 door een vakjury bekend gemaakt tijdens een bijeenkomst waar alle genomineerden hun boek presenteren.

Andere genomineerden

In 2014 won de bestseller ‘Omnichannel in retail’ van Gino van Ossel. Alle andere genomineerde boeken in 2015 zijn:

Cex Sells – Beate van Dongen Crombags en Deborah Wietzes
Online Brand Identity  – Joris Merks-Benjaminsen
When digital Becomes Human – Steven van Belleghem
Digitale marketingstrategie  – Emile Lancee
Voodoo marketing  – Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf
Kijken, kijken, anders kopen – Cor molenaar
Exponentiële organisaties – Salim Ismail, Yuri van Geest
Verbinden is het nieuwe verkopen – Roel Welsing
The Network always wins  – Peter Hinssen
Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg  – Kasper Klaarenbeek
Managing Private Labels  – Koen de Jong

Over de auteur

Roel Welsing is uitgeroepen tot Marketeer of the Year. Als hoofd marketing van Triodos Bank Nederland is hij medeverantwoordelijk voor de groei van 40.000 klanten naar meer dan 260.000 in tien jaar tijd. De financieel dienstverlener wordt door klanten en niet-klanten gezien als een van de meest inspirerende merken van Nederland, met de allerhoogste klant-tevredenheid in de sector.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *