Boek succes in 2016

Het Boekenschap maakt uitgeven in eigen beheer professioneel. Als je je boek zelf gaat uitgeven, houd je altijd de regie. En, niet onbelangrijk, alle rechten rondom de uitgave van je boek. Op de site die je nu leest, hetboekenschap.nl, staan honderden waardevolle adviezen in tekst en video’s.

  • Maandelijks ontvangen we inmiddels ruim 10.000 bezoekers op deze website. We ondersteunen hen via bijvoorbeeld een training, onze complete inspiratiegids (aanrader voor elke auteur!).
  • Verder helpen we bij eindredactie, vormgeving en drukwerk.
  • Onze specialiteit is het maken van boeken voor ondernemers, mensen met een eigen bedrijf die zichzelf met een boek op de kaart willen zetten.
  • Lees wat anderen zeggen over Het Boekenschap.

Ons verhaal

maarten beernink-het boekenschap-boek uitgeven in eigen beheer

Toen ik mijn eerste boek wilde uitgeven in 2009, had ik geen flauw idee hoe ik dat moest aanpakken. Uitgeven via een bekende, grote uitgeverij leek mooi, maar wat zou er met het manuscript gebeuren?

  • Had ik er nog wel zeggenschap over?
  • Zou ik de rechten van het boek niet kwijt zijn?
  • Gaat iemand anders met mijn idee aan de haal?

Doemscenario’s, wikken en wegen, plussen en minnen. Ik besloot om me te verdiepen in uitgeven in eigen beheer. Sinds 2009 doe ik dat elke dag, samen met een team enthousiaste boekenmakers. We zijn inmiddels betrokken bij meer dan 1500 boektitels op de Nederlandse en Vlaamse markt. En elke dag weer ben ik blij dat ik mensen kan helpen om hun droom te verwezenlijken: een eigen boek dat anderen verrast, verbindt en inspireert.

Deze website is uitgegroeid tot een schatkamer met honderden gratis tips. Waardevolle informatie die ik in 2009 had willen hebben. Om te beginnen geef ik je 60 pagina’s cadeau uit mijn boek Verdienen met uitgeven. En een leuk e-book met originele verkoopideeën voor je boek: TAMTAM MAKEN. Wat moet je doen? Even hiernaast je naam en e-mailadres achterlaten, dan weten we naar wie we het boek kunnen mailen. Een kleine eerste stap waarmee je een reuzensprong maakt.

handtekening-maarten-beernink-vrijstaand

 

 

 

 

Over Maarten Beernink

Het Boekenschap is eind 2009 opgericht door Maarten Beernink (1975). Maarten werkte voor Wegener en Reed Business Information als journalist en hoofdredacteur van Elsevier Retail. Hij interviewde meer dan duizend topondernemers en schreef de inspiratiegids Verdienen met uitgeven, over uitgeven in eigen beheer. Samen met Rupert Parker Brady is Maarten auteur van de succesvolle Retaildenkers-reeks over onder meer het succes van Jumbo Supermarkten, La Place, New York Pizza en CoolCat. Lees meer over Maarten >

Website vol met advies

Inmiddels hebben we maandelijks meer dan 10.000 bezoekers op onze site, maar we begonnen in 2009 met een bescheiden website met enkele pagina’s. Alles wat we wisten en wat we niet wisten, zetten we online. Op die manier groeide het aantal artikelen over uitgeven gestaag. Helma Folman, die ook werkte bij Elsevier, kwam het team versterken. De facturatie en distributie is in de vertrouwde handen van Inge Vink. ‘En gaandeweg ontdekten we een niche: het gat tussen doe-het-zelf-uitgevers (waarbij de auteur alles zelf moet doen) en de traditionele uitgeverij, waar je je manuscript inlevert en maar moet afwachten wat ermee gebeurt.’ Gerdien Keijser is de art director en Oscar Bulthuis is bij Het Boekenschap betrokken als schrijfcoach. Jaap-Willem Mol is onze marketingman.

Retaildenkers-reeks

Karel van Eerd (links), Maarten Beernink en Rupert Parker Brady.

Karel van Eerd (links), Maarten Beernink en Rupert Parker Brady.

Met Rupert Parker Brady richtte Maarten de imprint Retaildenkers op, mediafonds voor klantgericht ondernemen. Onder dat label is onder meer de succesvolle reeks boeken over topondernemers verschenen.  Het eerste boek in die reeks gaat over het succes van Jumbo Supermarkten. ‘We interviewden Karel van Eerd, oprichter en president-commissaris, talloze malen en presenteerden zijn ondernemerslessen in een boek: ‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’. De titel zegt genoeg.’

Daarna volgden in dezelfde reeks met Rupert boeken over ondernemerssuccessen van La Place, Cool Cat en  New York Pizza. In het voorjaar van 2015 verscheen Verbinden is het nieuwe verkopen van Roel Welsing, Marketeer of the Year 2014 en marketingdirecteur bij Triodos Bank bij Het Boekenschap.

Bedankt voor uw aandacht en heel veel succes met uw eigen boek! Mogen we binnenkort eens een offerte uitbrengen voor uw drukwerk? 

 

 

Hoe kunnen wij u helpen?Logo Het Boekenschap

Kom binnenkort naar ons event Boek succes. Klik hier voor meer informatie.