Maak slim gebruik van Google Play

Google Play. Zo heet het nieuwste speeltje van Google. Nou ja, een speeltje is het al niet meer. Het is de nieuwste webwinkel van Google, volledig gericht op het verkopen van e-books. Waarom is het verstandig om hier meteen in te stappen?

Google Play is de webshop van Google die zich richt op het verkopen van e-books. Juist vanwege de enorme bewezen marketingkracht van Google is het heel verstandig om je boek beschikbaar te maken als e-book binnen Google Play. Natuurlijk moet je hier niet al je troeven op inzetten, maar zie het als een extra kanaal.

Extra marketingwaarde bij Google Play

Momenteel wordt er veel gesproken en veel geschreven over Google Play, omdat het nieuw is. Consumenten zullen de website bezoeken en komen dan bij jouw boek terecht als ze de titel weten. Een bijkomend voordeel is dat het aanbod vandaag op Google Play veel kleiner is dan over pakweg een jaar. De aandacht die je nu krijgt, is dan automatisch veel groter.

Google Play heeft een automatische koppeling met het CB. Als je e-book dus bij het CB beschikbaar is, kun je heel eenvoudig aangeven dat het ook bij Google Play op het virutele schap moet staan.

Maar die prijzen?

Google Play hanteert een eigen prijsbeleid. Omdat Google Play statutair in Luxemburg is gevestigd, kan het veel lagere prijzen hanteren dan Nederlandse e-bookwinkels, vanwege het andere btw-tarief. En omdat Google de macht heeft om te stunten met de prijs (de prijs van het e-book valt niet onder de Wet op de Vaste Boekenprijs), heeft Google Play alles in zich om in de toekomst heel groot te worden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *