Verbinden is het nieuwe verkopen

Kanshebber op Beste Marketingboek 2015

Op dinsdag 1 december 2015 wordt bekendgemaakt welk marketingboek zich het beste marketingboek van 2015 mag noemen. De Boekenschap-uitgave ‘Verbinden is het nieuwe verkopen’ is een van de tien kanshebbers.

CustomerTalk interviewde alle genomineerden, waaronder de professoren Steven van Belleghem en Cor Molenaar. Roel Welsing, hoofd marketing bij Triodos Bank, gaf reactie op onderstaande vragen;

Wat was de aanleiding voor het schrijven van het boek?

De vraag naar aansprekende, verantwoorde proposities is er, het is aan ondernemers om met een passend aanbod te komen. Veel ondernemers die ik ontmoet, voelen dat ze iets moeten met verantwoord ondernemen, maar weten niet hoe ze dat moeten aanpakken. Het leek me goed om de vragen die ze stellen eens kort en krachtig van een antwoord en praktijkvoorbeelden te voorzien, zodat ze concrete handvatten hebben om er mee aan de slag te gaan.

Wat is de essentie van de boodschap die je met het boek over wil brengen?

Verantwoord ondernemen is logisch ondernemen. Door je te richten op lange termijn relaties in plaats van korte termijn transacties, kun je een zeer succesvolle onderneming bouwen. In mijn boek laat ik je zien wat daar bij komt kijken en hoe je dat kunt doen.

Heb je al concrete ideeën voor een volgend boek?

Eerst mijn gezin weer even aandacht geven is het passende antwoord. Maar de mate waarin informatie technologie impact heeft op de menselijke interactie en daarmee relaties fascineert mij. Hoe zorg je er voor dat je als ondernemer mee gaat in die ontwikkeling, op een manier die je identiteit, je merk, versterkt en die bijdraagt aan een versterking van de sociale cohesie? Daar zie ik kansen voor ondernemers. Dat zou wel een mooi boek kunnen opleveren!

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *