Dienstbaar zijn is het nieuwe goud

Dienstbaar zijn is het nieuwe goud

Dienstbaar zijn is het nieuwe goud, het nieuwste boek van bestseller-auteur Paul Moers. Moers onthult in het boek ‘acht stappen om uw klant ‘te verdienen’.

Dienstbaar zijn is het nieuwe klantgericht zijn. Veel bedrijven kiezen klantgerichtheid als nieuwe strategie, maar hebben geen idee hoe ze dit in de praktijk invullen, betoogt Moers. Door in dienstbaarheid te denken kunnen bedrijven echt meters maken. Consumenten en klanten verlangen immers optimale dienstverlening. Met minder nemen ze niet langer genoegen. Excelleren in dienstbaar zijn is wat er écht moet gebeuren.

Concrete stappen

Paul Moers neemt de lezer mee in heel concrete stappen hoe dienstbaar zijn vanuit de onderneming kan worden gestimuleerd. Het is een oud instrument op een nieuwe effectieve manier ingezet om de klant vol overtuiging écht voor jou te laten kiezen.
Dienstbaar zijn is het nieuwe goud geeft advies én concrete casussen van succesvolle bedrijven. Zij hebben dienstbaar zijn als geen ander in de genen, zoals ANWB, IKEA en Jumbo in consumentenmarkten en Avéro Achmea in een B2B-omgeving.

bestel-nu-klik-hier

 

 

Voorwoord

Colette Cloosterman - van EerdColette Cloosterman, directeur marketing en formule Jumbo Supermarkten: ‘Binnen Jumbo draait het maar om één ding:dienstbaar zijn aan de klant. Honderd procent tevreden klanten en dienstbaarheid zijn dan vanzelfsprekend. Paul Moers heeft dat heel goed begrepen.’

 

 

Over de auteur

Paul Moers heeft rechten en milieukunde gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna heeft hij in diverse senior marketing en directiefuncties gewerkt voor o.a. Cargill, Cacao de Zaan, Unilever, Albert Heijn en Gall & Gall. In de jaren 90 heeft hij gewoond en gewerkt in Jakarta als regionaal directeur South East Asia Bakery & Margarine voor Unilever. Verder is hij vele jaren verbonden geweest aan de MBA van de Business School Copenhagen.

Bilbiografische gegevens

Titel: Dienstbaar zijn is het nieuwe goud
Ondertitel: 8 stappen om uw klant te verdienen
Auteur: Paul Moers
ISBN: 9789490085377
NUR-code: 802
Uitvoering: Softcover
Formaat: 170 mm x 204 mm
Aantal pagina’s: 192
Verschijningsdatum: 2 september 2013
Prijs: 24,50
bestel-nu-klik-hier

Reviews

Dienstbaar zijn aan de klant, door Colette Cloosterman, Jumbo Supermarkten
Binnen Jumbo draait het maar om één ding: dienstbaar zijn aan de klant. Honderd procent tevreden klanten en dienstbaarheid zijn dan vanzelfsprekend. Paul Moers heeft dat heel goed begrepen.

Aanrader, door H. ten Pas
Behalve de helder beschreven praktische voorbeelden en casussen van bedrijven, maakt het gebruik van QRcodes dit boek zeer opmerkelijk. Vooral ook omdat het echt iets toevoegt en je als lezer even wordt ‘meegenomen’ in een filmpje. Aanrader!

Investeer in eigen medewerkers, door E. Bekkering
Paul Moers houdt ons een wezenlijke spiegel voor: juist in de huidige onzekere en economisch lastige tijden ligt de winst voor het oprapen! Investeer in eigen medewerkers (de eigen organisatie) én de klant! Alle andere “franje” is pas relevant als de basis in orde is en de facto ondergeschikt! Moeilijk? Welnee of toch wel? Dienstbaarheid is (het) gewoon doen: leer van de bedrijven die het al wel toepassen en behandel de klant zoals u zelf behandeld wilt worden! De spijker op zijn kop! Dit boek is een inspirerende en pragmatische aanrader voor klantenminnend en ondernemend Nederland!

Veel praktische voorbeelden, door Johan Bel
“Al met al is het een heerlijk en waardevol boek om te lezen. Het leest makkelijk weg door een prettige wijze van schrijven en de plezierige opmaak. De aangereikte kennis is bovendien toepasbaar in iedere organisatie, b2c, b2b, non-profit of overheid. Maar de echte waarde van dit boek zit in de vele praktische voorbeelden en casussen van bedrijven die het goed doen en van bedrijven die fouten hebben gemaakt. Dat is heel herkenbaar voor de lezer en geeft diepgaand inzicht in de essentie van dienstbaarheid. Het theoretische kader is niet zo sterk, maar dat past ook wat minder bij het onderwerp. Dienstbaar zijn moet je vooral doen!”

Verfrissend, door S. Kuijsten
Paul Moers laat ons op verfrissende wijze zien wat dienstbaarheid ons te brengen heeft en hoe we in dienstbaarheid moeten denken. Royaal gelardeerd met prachtige voorbeelden wil je als lezer nog maar één ding: dienstbaar zijn!

Bijzondere QR-codes, door A.G. Kieftenbeld
Met grote passie en deskundigheid geschreven. Mooie vormgeving, prettig leesbaar. Wat ik heel bijzonder vind aan dit boek zijn de QR-codes, die het boek nog meer verlevendigen. Een aanrader voor werkgevers die na het lezen van dit boek steeds meer zullen gaan begrijpen dat zij hun personeel moeten koesteren. De medewerkers op hun beurt zullen veel meer gemotiveerd raken om zich optimaal dienstbaar op te stellen richting klant. De kassa’s zullen weer gaan rinkelen! Rutte kan tevreden zijn!

Leest als een spannend boek, door H. Oedekerk
Dienstbaar zijn is het nieuwe goud van Paul Moers leest als een spannend boek terwijl je meteen naar een film kijkt. Paul Moers heeft de moeite genomen om QR codes toe te voegen waarmee ja naar leuke en interessante filmpjes kunt kijken tussen het lezen door. Echt een verrijking voor de lezer. Wat leuk dat een dergelijk boek met deze moderne technieken nu op de markt is. Dat is op zichzelf al dienstbaar te noemen. Een dikke aanrader!

Jammer, door M.J. Beernink
Het is jammer dat ‘Dienstbaar zijn is het nieuwe goud’ van Paul Moers is verschenen. Het zou namelijk niet nodig hoeven zijn. Dienstbaarheid moet in de genen zitten van iedereen die met klanten werkt. Dat er nu een boek over verschijnt, geeft aan dat er een hiaat is tussen wat bedrijven zeggen en beloven en wat ze daadwerkelijk doen. Paul Moers geeft in ‘Dienstbaar zijn is het nieuwe goud’ talloze voorbeelden van bedrijven die het goed hebben begrepen: IKEA, Hema, Albert Heijn. Maar ook voorbeelden van bedrijven die de klant nog steeds links laten liggen. Het is allemaal niet zo moeilijk, de klant aandacht geven en klantgericht(er) werken. Maar niemand doet het! Dit boek is een aanrader voor iedere onderneming die de klant centraal wil stellen. Niet alleen in de communicatie, zoals iedereen doet, maar in het DNA van het bedrijf.

 

Inkijkexemplaar

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.