De klant is geen koning

De klant is GEEN koning!

Waar gaat het mis bij het benaderen van de klant? Op basis van 73 zeer herkenbare winkelanekdotes legt mysteryshopper André Troost uit hoe je wél klantgericht kunt werken met meer omzet en meer plezier. Met voorwoord van prof. Cor Molenaar.

Dit boek van klantenkenner en theatermaker André Troost legt haarfijn bloot waar het in winkels mis gaat en zet het winkelpersoneel aan het denken. De basis voor het boek vormen 73 zeer herkenbare winkelanekdotes. Geschikt voor iedere ondernemer en winkelmedewerker die klantgerichter wil denken en doen. Nu het winkelen sterk verandert en consumenten snakken naar bijzondere winkelervaringen ligt  het initiatief tot verandering niet bij de technologie, maar bij de winkeliers. De sleutel tot meer succesvolle transacties en minder gefrustreerde klanten hebben de bedrijfsleider en het personeel in handen.

In zijn boek De klant is GEEN koning! pleit André Troost voor een andere relatie dan die van koning en dienaar. Een klant moet juist als een goede kennis worden behandeld. Troost: ‘Dit boekje gaat erover om de dingen in winkels anders te doen. En daar op gespitst te zijn. Wat veel meer werkplezier oplevert en minder ziekteverzuim. Heb plezier met klanten. Laat klanten blij boodschappen doen. Een blijde boodschap dus, wat meer omzet oplevert!’

bestel-nu-klik-hier

 

 

Over de auteur

André Troost, klantengek

Met dertig jaar ervaring in de retail werkt Troost niet vanuit schema’s, maniertjes en managementwijsheden. Hij vertaalt al jaren zijn ervaringen als mystery shopper naar humoristische workshops, power speeches en theatervoorstellingen voor retailers en hun winkelmedewerkers. Zo werkte hij voor onder meer Albert Heijn, Jumbo, C1000, HEMA, Tuinbranche Nederland, Mediamarkt, GastroVino, De Kaasspecialist, Rabobank, Gemeente Utrecht, Gemeente Rotterdam, Bart Smit, Brabantia, Makro, Marshoek en McDonald’s.
De persoonlijke en professionele missie van de klantenkenner is om een bijdrage te leveren aan een betere winkelervaring voor klant en winkelier. Het boek bundelt 73 winkelanekdotes en 121 leermomenten. ‘Jij staat niet in de winkel om producten aan te wijzen. Jij staat ook niet in de winkel om alle informatie bij producten te vertellen. Dat staat al op internet. Verkoop in je winkel geen producten. Je staat er zelf te koop. Jij bent zelf in de aanbieding. Dat is het mooie, leuke en kansbiedende verschil met internet. Doe jezelf in de verkoop!’

Met voorwoord van retailprofessor Cor Molenaar

Cor Molenaar, schrijver van de bestseller Het einde van winkels?, nam op 24 september het eerste exemplaar van De Klant is GEEN koning! in ontvangst. Ook schreef hij het voorwoord.

Bibliografische gegevens

Titel: De klant is GEEN koning!
Ondertitel: Meer plezier en omzet in je winkel
ISBN: 9789490085230
NUR-code: 801
Auteur: André Troost
Uitvoering: Softcover
Aantal pagina’s: 160
Formaat: 136 mm x 200 mm
Verschijningsdatum: 24 september 2014
Prijs: € 22,50
bestel-nu-klik-hier

Reviews

Leuk en vlot, door Willem
Leuk en vlot geschreven boek met veel herkenbare situaties! Hoop dat dit voor veel mensen die in de detailhandel werken als spiegel dient want er kan nog veel verbeterd worden als het gaat om klantvriendelijkheid!

Herkenbaar, door Rob
Ik kan niet wachten tot dit boek er is. Heb alvast een preview mogen zien. Zeer herkenbaar! Het geeft antwoord op het boek ‘Het einde van de winkels’ van Cor Molenaar.

Waardevol, door Chantal Riedeman | Shopoloog
Wil je ook graag meer plezier en omzet in je winkel? Je hoeft alleen maar een hele eenvoudige beslissing te nemen: vanaf nu is jouw klant niet langer koning(in)! Hoe je dat doet? Dat lees je in “De klant is GEEN koning!” En hoe je dat vooral niet doet… Dat lees je ook in “De klant is GEEN koning!” André, bedankt voor je leuke en waardevolle boekje! Ik wou dat ik hem geschreven had.

Hogere conversie en omzet, door Krein Bros, van Haren Schoenen
Ik raad dit boek absoluut aan. Geschreven voor iedereen die zich wil aanpassen aan de nieuwe klant. Andrés tips leiden tot een hogere conversie en een hogere omzet. Een boek uit het hart en het leven van onze klanten.

Spiegel, door Jerrie van Leeuwen, Intratuin
De klant is geen koning houdt je een spiegel voor en raakt je recht in je verkopershart. Quotes uit dit boekje gebruiken we hier dagelijks.

Heel herkenbaar, door Morris75
Een heel herkenbaar boek voor de winkelmedewerker. De schrijver vergroot situaties heel sterk uit. Het boek zet je daardoor aan het denken. Lekker vlot geschreven, met humor! Leuke tekeningen zetten het advies kracht bij. Ook geschikt voor mensen die niet zo van lezen houden, lekker toegankelijk!

 

Inkijkexemplaar

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.