Stel je voor: je verkoopt 1000 boeken aan één klant, een prachtige deal natuurlijk. Ons is dat gelukkig regelmatig overkomen, omdat we dat actief aanbieden. Maar wat bied je dan aan? Hoe zorg je voor een goede boekverpakking? Hier wat tips om mee te denken met de klant en slimme oplossingen te bieden (met zo min mogelijk werk voor je klant). Stel: je moet een offerte maken voor de levering van 1000 boeken aan één bedrijf. Hoe pak je dat aan en welke manier van offreren heeft het meeste effect?
Verzenden en boekverpakkingen in bulk
Het verzenden van boeken in bulkhoeveelheden is niet alleen erg lucratief, het is ook nog eens heel leuk. Waarom? Omdat je de klant die de bestelling doet of de offerte aanvraagt, heel ver kunt helpen. Met de onderstaande tips maak je een onuitwisbare in druk bij de klant.
Tip 1: Besteed aandacht aan de boekverpakking: het is een cadeau
Iedereen die een boek krijgt, zelfs een zakelijk boek, ziet dat als een cadeau. Want een boek gooi je niet zomaar bij het oud papier. Je leest het, zet het in de boekenkast of geeft het weg. Je gaat er zorgvuldig mee om, omdat een boek waarde symboliseert. Daarom is het extra krachtig als de afzender (jouw klant in dit geval) het boek in geschenkverpakking aanbiedt. Bol.com doet dat door een grote blauwe strik op de doos af te drukken. Dat kan, maar het kan nog persoonlijker natuurlijk. Een stevig papiertje om ieder boek in een vrolijke bedrukking is echt meerwaarde. Dit kun je overigens prima doorberekenen in de offerte die je opstelt.
Tip 2: Stuur een begeleidende brief mee met uitleg
Stel je klant voor om een begeleidende brief mee te sturen bij het boek. In die brief legt je klant uit waarom hij het boek opstuurt. De klant, de ontvanger van de post dus, opent de verpakking en ziet niet alleen een boek, maar ook de uitleg. Het boek wordt ineens relevant. In de brief kun je uitleggen waarom de klant het boek krijgt. Om nog eens de powersessie te herbeleven van die week ervoor, bijvoorbeeld.
Tip 3: Maak het zo persoonlijk mogelijk
St
uur je een brief mee? Zorg dan voor een gepersonaliseerde brief. Dat kan heel eenvoudig via Excel en Word. De adreslijst heb je in Excel beschikbaar (of in een ander spreadsheet-programma). En de brief in Word. Beide documenten kunnen met elkaar communiceren via de optie ‘samenvoegen’. Zo landt je boodschap nog beter bij het publiek.
Tip 4: Overtuig de directie
Verkoop je heel veel boeken aan één bedrijf? Overweeg dan om een speciale, nieuwe druk te maken met op de flaptekst een woordje van de directeur. Of het logo van het bedrijf van je klant. De koop van het boek wordt dan geen kostenplaatje, maar een investering in het verder uitbouwen van het merk. Een persoonlijk voorwoord van de directeur kan voorin het boek worden gedrukt. Deze optie is al interessant bij bestellingen van 500 boeken en meer.
Het Boekenschap kan je helpen door deze handelingen uit te besteden. Wij hebben contacten met bedrijven waar we heel goede ervaringen mee hebben. Als je ons een offerte laat opstellen, ben je verzekerd van succes. En laat je een onvergetelijke indruk achter bij je klant. Mail naar
[email protected] voor meer informatie.
Heb jij ook ervaring met bulkverzendingen en heb je ook nog andere waardevolle tips voor de lezers? We stellen het op prijs als je hieronder een reactie achterlaat.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!