linkedin

Benut het sociale aspect van LinkedIn

LinkedIn is veel meer dan alleen een virtueel netwerk van zakelijke contacten. Het is ook steeds meer een sociaal medium, waar volop gediscussieerd wordt over tal van onderwerpen. Probeer daarop mee te liften en betrek de LinkedIn-community in een vroeg stadium bij het tot stand komen van je zakelijke boek.

Maak een groep aan op LinkedIn, waarin je talloze tips geeft en vragen stelt aan de doelgroep. Ook hier geldt weer: breng een discussie op gang. Probeer de volgers te betrekken bij het thema. Als je een groep aanmaakt, is het belangrijk om deze groep continu te monitoren en actief mee te discussiëren. Ook dit kost tijd, maar het loont de moeite. Goede discussies en jouw antwoorden daarop zijn niet alleen van onschatbare waarde voor je klant, maar ook voor je eigen status als expert op je vakgebied.

Meer reuring op de groep

Het is mogelijk om berichten automatisch op LinkedIn te plaatsen, maar doe dat niet. Handwerk is het beste. Mensen hebben heel goed in de gaten of het authentiek is of dat er een computer achter zit. Kost het beheren van de groep je te veel tijd? Vraag dan of een select aantal groepsleden wil helpen bij het beheer en nodig ze uit om beheerder te worden. Dat vergroot niet alleen de betrokkenheid van deze groepsleden, het zorgt ook voor veel meer reuring op de groep.

Promoot het ene kanaal met het andere

Twitter, Facebook, Linkedin, Pinterest, Google Plus en andere sociale media staat niet op zichzelf. Promoot het ene kanaal via het andere en zorg voor doorverwijzingen. Daardoor vallen de discussies bij meer mensen op. Daarnaast kun je een hele groep mensen binnen LinkedIn een e-mail sturen vanuit het systeem. Dat is ook zeker de moeite waard om te onderzoeken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *