Grote impuls voor e-books dankzij Bol.com en Albert Heijn
Internetboekwinkel Bol.com en supermarktketen Albert Heijn sloegen vanaf 20 mei 2013 de handen op de winkelvloer ineen. Toen startten beide partijen met een grootschalige afprijzing van de e-reader van Sony. Dit betekende een nieuwe doorbraak in het digitale lezen.
Het boek met de nog maar korte historie van het digitale boek in Nederland krijgt er met deze grote actie weer een paar pagina’s bij. Moederbedrijf van Albert Heijn Ahold nam Bol.com ruim een jaar geleden over. Deze actie met e-readers is de eerste gezamenlijke actie van de webshop en de supermarktketen uit Zaandam.
Doorbraak dankzij Albert Heijn
Waarom is deze actie zo bijzonder? Het is voor het eerst in de Nederlandse supermarktgeschiedenis dat de online marktleider in boeken, Bol.com, een actie doet met een fysieke winkelketen. Dankzij de overname door Ahold is dat nu makkelijker geworden. De Sony e-reader PRS-T2N kost 99 euro en daarmee is de drempel voor consumenten om een e-reader te kopen, een stuk lager geworden. Volgens supermarktvakblad Distrifood verwachten beide partijen binnen enkele weken tienduizenden e-readers te verkopen. De synergie tussen Albert Heijn en Bol.com gaat verder dan alleen deze actie. Binnenkort is het mogelijk voor de consument om een Bol.com-bestelling bij iedere Albert Heijn-winkel af te halen. De test die Zaandam eerder met Bol.com uitvoerde, blijkt daarmee geslaagd. Bol.com biedt inmiddels meer dan 20.000 digitale boeken aan op de website.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!