Bol.com komt met eigen magazine

Bol.com is gestart met een eigen magazine. Het blad heet ‘Lees Magazine’ en verschijnt alleen op internet. Interviews met auteurs, achtergronden en tips van experts geven het blad inhoud.

Lees Magazine geeft volgens initiatiefnemer Bol.com auteurs een podium om het verhaal achter het boek te vertellen. ‘Aanvullend op de huidige boekenwinkel creëert bol.com met Lees Magazine een platform waarin oriëntatie en inspiratie voorop staan, zodat boekliefhebbers nog beter geholpen worden bij de zoektocht naar het juiste boek.’

boek-uitgeven-eigen-beheer-bol.comRecensies, expertlijstjes en interviews

De hoofdredactie van bol.com Lees Magazine wordt geleid door Janneke Siebelink. Voor de samenstelling van het magazine werkt zij samen met een team van boekenexperts binnen bol.com en meerdere auteurs, uitgevers en externe redacteuren waaronder Anne de Buck (Your Little Black Book) en Fusina Verloop (Kookboekenzevendaagse). Het magazine heeft verschillende terugkerende rubrieken; denk hierbij aan recensies, boekennieuws, een boekenagenda en expertlijstjes in alle verschillende genres; van kinderboek tot thriller en van kookboek tot roman. Ook zullen er interviews met bekende auteurs voorbijkomen, zowel geschreven als in een video. In de eerste uitgave, die nu te lezen is via lees.bol.com, vind je een exclusief interview met Jessica Durlacher over haar boek ‘De held’ die nu verfilmd is en als openingsfilm op het Nederlands Film Festival werd vertoond.

Lees Magazine lijkt ons een prima promotiemiddel vanwege het enorme bereik van Bol.com, de grootste online-boekwinkel van Nederland en België.

Bron: persbericht Bol.com en redactie Het Boekenschap

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.