Hoe auteur Oscar Bulthuis voor € 70 meer dan 2000 mensen bereikt

Dit is te leuk en te simpel om niet even te delen. Onze auteur Oscar Bulthuis wist het komend weekend met zeven tientjes voor elkaar te krijgen om offline meer dan 2000 mensen te bereiken.

Oscar is auteur van de bestseller Ondernemen is net reizen. Na zijn goede baan bij een onderzoeksbureau kwam hij op straat te staan. Hij zat tegen een burn-out aan en klom zelf uit het dal. Hij schreef een boek en van daaruit bouwde hij zijn bedrijf op. Het boek Ondernemen is net reizen kende een vliegende start. Nog voor het verschijnen van het boek bood de SNS Bank aan om duizend boeken af te nemen en deze aan mensen cadeau te geven die een zakelijke rekening openden. Bam! Meteen op de kaart en meteen het eerste succes binnen.

De Starters Academie

Oscar bouwde zijn bedrijf De Starters Academie op en helpt ondernemers nu met hun ondernemersreis. Continu legt hij de verbinding tussen ondernemen en reizen. Met zeer professioneel opgezette trainingen neemt hij de cursisten bij de hand.

Meer volgers voor een paar tientjes

Hoe bereikte Oscar nou die 2000 extra bezoekers? Heel eenvoudig. Oscar ging na waar zijn volgers zitten en welke events ze bezoeken. Toen kwam hij terecht bij de Startersdagen van de Kamer van Koophandel. Op die dagen zijn duizenden starters op zoek naar invulling van hun eigen bedrijf. Komend weekend worden ze weer gehouden. De flyers zijn op hoogwaardig papier gedrukt, en hebben dus geen goedkope uitstraling. Wat de doelgroep voor De Starters Academie betreft: precies in de roos!

 

De stoute schoenen aan

Oscar kreeg het voor elkaar dat elke bezoeker met een flyer van zijn bedrijf naar huis gaat. Op die flyer krijgt de bezoeker enkele gratis modules van Oscars training cadeau. Hij geeft dus iets weg; relevante informatie. ‘Mag ik met mijn flyer in de goody bag?’ Voor slechts € 70 liet Oscar 3000 flyers maken. Elke bezoeker krijgt een A5-je mee naar huis met daarop toegang tot de filmpjes. Zo ziet de flyer eruit:

oscar bulthuis de starters academie-2

 

Goede campagne hoeft niet duur te zijn

Dit is een voorbeeld hoe een auteur het voor elkaar krijgt om met een beperkt budget een enorme (relevante) doelgroep te bereiken. Ik ben erg benieuwd naar de resultaten van de Startersdagen. Ongetwijfeld schrijft Oscar daar binnenkort zelf wat over op zijn website. We houden je op de hoogte. Heb je een vraag aan Oscar, stel die hieronder.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *