Foto’s en illustraties zijn nog belangrijker dan tekst. Een foto zegt immers meer dan duizend woorden. Maar hoe ga je goed om met foto’s in je boek? Wist je dat je bij elke foto moet nagaan of je deze wel mág gebruiken? En dat er veel prijs- en kwaliteitsverschil zit in illustraties? Alles over beeld in een boek.

Ober er zit soep in mijn haar A2

Nieuw boek van André Troost met keiharde tips voor horecapersoneel

André Troost fileert de gedragingen van bedienend personeel in de horeca. Hij is niet achter de bar geboren, maar een gewone gast op je terras, in je restaurant of in je hotel. Een gast die simpelweg wil genieten. 112 leermomenten en 63 horeca-anekdotes.  Op maandag 1 april 2019 – en nee, dat is geen grap – verschijnt zijn derde ondernemersboek: Ober, er zit soep in mijn haar!

In de horeca wordt gelachen, genoten, geblunderd en geïrriteerd. Soms snappen zelfs horecamensen niets van horeca. Het boek is een feest van herkenning voor iedereen die met gastcontact te maken heeft. In zijn alweer derde ondernemersboek beschrijft André zijn bevindingen over het contact met de horecamedewerkers

20190220_cover_ober er zit soep in mijn haar-Het Boekenschap-lores

Een greep uit de 112 leermomenten en 63 horeca-anekdotes:

  • Haal omzet uit klachten
  • Creëer terugkomende gasten
  • Seksistische mannetjes
  • Hersenkwab en lauwe frietjes
  • Het goede en foute flirten
  • Kinderen of klooihannesjes
  • Jongens en meisjes blijven
  • ‘Sorry, de keuken gaat dicht!’
  • Humor is geen koekje bij de koffie

Over de auteur

Andre Troost

André Troost is mystery guest, cabareteske spreker, theatermaker en auteur. Zijn onderwerpen cirkelen rond klanten, gasten en cliënten. Zijn opdrachtgevers komen uit de horeca, retail, overheid en andere klantgerichte organisaties. www.klantengek.nl

Bestellen

Overige informatie, zoals de bibliografische gegevens en de mogelijkheid tot bestellen van dit hilarische boek? Klik op de blauwe button!

Nu bestellen

Webshopovername Handboek nu ook als e-book beschikbaar

Het ‘papieren’ boek Webshopovername Handboek werd op maandag 12 november 2018 uitgereikt aan Wijnand Jongen, voorzitter van Thuiswinkel.org. Vanaf 18 februari 2019 is er van dit praktische handboek ook een e-pub beschikbaar.

Stoppen? Verkopen? Doorgaan? Of juist een webshop kopen? Vroeg of laat dient deze vraag zich aan bij veel ondernemers met een eigen webwinkel. Ben Koppenens, Sander Scholten en Dirkjan Vis helpen ondernemers in dit boek om zelf een bewuste keus te maken. De eerste webshops ontstonden in Nederland aan het einde van de jaren negentig, en twintig jaar later is e-commerce een niet meer weg te denken onderdeel van de Nederlandse retail. Met deze toegenomen volwassenheid is niet alleen het aandeel van online retail fors gestegen, maar is ook de overname van de webwinkels zelf een reguliere bedrijfsovername geworden.

Aantrekkelijk alternatief

“Er zijn nu zo’n 80.000 webshops in Nederland”, zegt Sander Scholten, mede-auteur van het handboek. “Als starter wordt het steeds moeilijker om hier tussen te komen en als bestaande webshop wordt het lastiger om organisch door te groeien. De overname van een (concurrerende) webwinkel met omzet wordt dan ook een steeds aantrekkelijker alternatief. Daarbij maken de concurrerende marktomstandigheden dat verkopers eerder geïnteresseerd zijn om bij een interessant aanbod het stokje door te geven aan een opvolger.”

Het overnameproces

Tijd dus voor een Webshopovername Handboek, vonden de auteurs. Het boek kwam tot stand met onder meer de Hogeschool van Amsterdam en de Hogeschool van Utrecht. Het boek neemt de lezer stapsgewijs mee door het overnameproces aan de hand van aansprekende praktijkcases en inhoudelijke hoofdstukken over de belangrijkste onderwerpen: fiscaliteit, financiering, waardering en recht.

Over de auteurs

Auteurs Ben Koppenens en Sander Scholten zijn samen al meer dan dertig jaar actief in de e-commerce branche en oprichters van het Nederlandse overnameplatform voor e-commerce-bedrijven Webshopovername.nl. Met Dirkjan Vis schreven zij hun ervaringen op in dit praktische handboek. De markt voor e-commerce is inmiddels volwassen geworden. Starten van een webwinkel is geen sinecure; een overname ligt dan eerder voor de hand. Auteurs Sander Scholten, Ben Koppenens en Dirkjan Vis sprongen in die niche.

Bestellen

Het e-book bestel je hier>>> 

Het ‘papieren’ boek is o.a. hier in de webshop van Het Boekenschap te bestellen>>>

Het Boekenschap in Vizier op Bronckhorst-20190130

Iedere auteur heeft de drang om een verhaal te vertellen

Als ‘Ondernemer van de week’ vertelt Maarten Beernink over de drang van auteurs om een verhaal te vertellen. Ieder over zijn eigen passie. Hoe mooi is het dan om over die passie een boek te schrijven. Bij Het Boekenschap zorgen we ervoor dat dat boek er ook komt. Feijke Breimer van Vizier op Bronckhorst tekende zijn verhaal op.

Eigen beheer

Maarten: “Bij Het Boekenschap werk ik met een team van zes mensen aan het uitgeven van boeken in eigen beheer. We bieden de kwaliteit van een uitgever zonder de nadelen van de meeste uitgevers. Wanneer een uitgever jouw boek wil uitgeven en daarvoor ook de kosten op zich neemt, bepaalt de uitgever de vormgeving, de publiciteit en de eindredactie. Het Boekenschap werkt met extreem goede tekstcorrectors, de beste vormgevers en de meest geschikte drukkers. Onze boeken spreken aan omdat aan alle details gedacht is.”

Hoger niveau

“De passie van Roos is koken, ze heeft een restaurant in Sittard. Ze had al haar recepten verzameld en foto’s van de gerechten gemaakt. Door een professionele fotograaf de foto’s opnieuw te laten maken en de tekst te redigeren til je het boek op een hoger niveau. Inmiddels is het boek toe aan de tweede druk”, aldus Beernink.

Voormalige school

Voormalige Wittebrinkschool in buurtschap De Hoop in Zelhem.

Het Boekenschap is gevestigd in de voormalige school van het buurtschap de Wittebrink bij Zelhem. In het ruim honderd jaar oude gebouw bevinden zich drie klaslokalen en een keuken. Maarten: “We ontvangen hier auteurs uit Antwerpen, Amsterdam en de Achterhoek. De meesten voelen zich hier direct thuis, er gaat rust uit van deze streek en van de locatie.

Geen tijd of prioritijd?

Inmiddels is Het Boekenschap gespecialiseerd in non-fictie, dat past goed bij ons. Ik adviseer auteurs om zoveel mogelijk te delen en te zaaien, uiteindelijk geeft dat resultaat. Vaak denken mensen dat ze geen tijd hebben om een boek te schrijven. Maar als het Obama lukt dan lukt het met onze hulp jou ook!”

Lees hier online het krantenartikel >>>