Foto’s en illustraties zijn nog belangrijker dan tekst. Een foto zegt immers meer dan duizend woorden. Maar hoe ga je goed om met foto’s in je boek? Wist je dat je bij elke foto moet nagaan of je deze wel mág gebruiken? En dat er veel prijs- en kwaliteitsverschil zit in illustraties? Alles over beeld in een boek.

Ober er zit soep in mijn haar A2

Nieuw boek van André Troost met keiharde tips voor horecapersoneel

André Troost fileert de gedragingen van bedienend personeel in de horeca. Hij is niet achter de bar geboren, maar een gewone gast op je terras, in je restaurant of in je hotel. Een gast die simpelweg wil genieten. 112 leermomenten en 63 horeca-anekdotes.  Op maandag 1 april 2019 – en nee, dat is geen grap – verschijnt zijn derde ondernemersboek: Ober, er zit soep in mijn haar!

In de horeca wordt gelachen, genoten, geblunderd en geïrriteerd. Soms snappen zelfs horecamensen niets van horeca. Het boek is een feest van herkenning voor iedereen die met gastcontact te maken heeft. In zijn alweer derde ondernemersboek beschrijft André zijn bevindingen over het contact met de horecamedewerkers

20190220_cover_ober er zit soep in mijn haar-Het Boekenschap-lores

Een greep uit de 112 leermomenten en 63 horeca-anekdotes:

  • Haal omzet uit klachten
  • Creëer terugkomende gasten
  • Seksistische mannetjes
  • Hersenkwab en lauwe frietjes
  • Het goede en foute flirten
  • Kinderen of klooihannesjes
  • Jongens en meisjes blijven
  • ‘Sorry, de keuken gaat dicht!’
  • Humor is geen koekje bij de koffie

Over de auteur

Andre Troost

André Troost is mystery guest, cabareteske spreker, theatermaker en auteur. Zijn onderwerpen cirkelen rond klanten, gasten en cliënten. Zijn opdrachtgevers komen uit de horeca, retail, overheid en andere klantgerichte organisaties. www.klantengek.nl

Bestellen

Overige informatie, zoals de bibliografische gegevens en de mogelijkheid tot bestellen van dit hilarische boek? Klik op de blauwe button!

Nu bestellen

Webshopovername Handboek nu ook als e-book beschikbaar

Het ‘papieren’ boek Webshopovername Handboek werd op maandag 12 november 2018 uitgereikt aan Wijnand Jongen, voorzitter van Thuiswinkel.org. Vanaf 18 februari 2019 is er van dit praktische handboek ook een e-pub beschikbaar.

Stoppen? Verkopen? Doorgaan? Of juist een webshop kopen? Vroeg of laat dient deze vraag zich aan bij veel ondernemers met een eigen webwinkel. Ben Koppenens, Sander Scholten en Dirkjan Vis helpen ondernemers in dit boek om zelf een bewuste keus te maken. De eerste webshops ontstonden in Nederland aan het einde van de jaren negentig, en twintig jaar later is e-commerce een niet meer weg te denken onderdeel van de Nederlandse retail. Met deze toegenomen volwassenheid is niet alleen het aandeel van online retail fors gestegen, maar is ook de overname van de webwinkels zelf een reguliere bedrijfsovername geworden.

Aantrekkelijk alternatief

“Er zijn nu zo’n 80.000 webshops in Nederland”, zegt Sander Scholten, mede-auteur van het handboek. “Als starter wordt het steeds moeilijker om hier tussen te komen en als bestaande webshop wordt het lastiger om organisch door te groeien. De overname van een (concurrerende) webwinkel met omzet wordt dan ook een steeds aantrekkelijker alternatief. Daarbij maken de concurrerende marktomstandigheden dat verkopers eerder geïnteresseerd zijn om bij een interessant aanbod het stokje door te geven aan een opvolger.”

Het overnameproces

Tijd dus voor een Webshopovername Handboek, vonden de auteurs. Het boek kwam tot stand met onder meer de Hogeschool van Amsterdam en de Hogeschool van Utrecht. Het boek neemt de lezer stapsgewijs mee door het overnameproces aan de hand van aansprekende praktijkcases en inhoudelijke hoofdstukken over de belangrijkste onderwerpen: fiscaliteit, financiering, waardering en recht.

Over de auteurs

Auteurs Ben Koppenens en Sander Scholten zijn samen al meer dan dertig jaar actief in de e-commerce branche en oprichters van het Nederlandse overnameplatform voor e-commerce-bedrijven Webshopovername.nl. Met Dirkjan Vis schreven zij hun ervaringen op in dit praktische handboek. De markt voor e-commerce is inmiddels volwassen geworden. Starten van een webwinkel is geen sinecure; een overname ligt dan eerder voor de hand. Auteurs Sander Scholten, Ben Koppenens en Dirkjan Vis sprongen in die niche.

Bestellen

Het e-book bestel je hier>>> 

Het ‘papieren’ boek is o.a. hier in de webshop van Het Boekenschap te bestellen>>>