Foto’s en illustraties zijn nog belangrijker dan tekst. Een foto zegt immers meer dan duizend woorden. Maar hoe ga je goed om met foto’s in je boek? Wist je dat je bij elke foto moet nagaan of je deze wel mág gebruiken? En dat er veel prijs- en kwaliteitsverschil zit in illustraties? Alles over beeld in een boek.
Voorkom kosten en werk met meerdere afleveradressen
Wanneer de boeken de drukkerij verlaten, gaan ze verpakt in handzame dozen naar het magazijn van het Centraal Boekhuis (CB). Soms is er een tweede afleveradres, bijvoorbeeld bij de uitgever of bij de auteur. Hoe ga je slim om met afleveradressen en druk je de kosten? Lees meer
Waarom een gouden aanbeveling doet verkopen
Je kunt zelf nog zo hard roepen hoe goed je boek is, als iemand anders dat doet werkt het tien keer beter. Maak daarom verstandig gebruik van testimonials, reviews, aanbeveling of hoe je de mening van je anderen ook wilt noemen. Lees meer
Recept: de ouderwetse kracht van e-mail
Sinds de komst van social media lijkt een e-mail sturen naar een grote groep mensen ouderwets. Maar niets is minder waar. E-mailmarketing is een van de krachtigste promotiemiddelen voor een auteur. Hoe zet je e-mailmarketing het handigst in? Stap voor stap nemen we u mee naar de geheimen van het versturen van e-mails naar grote groepen mensen. Lees meer