Foto’s en illustraties zijn nog belangrijker dan tekst. Een foto zegt immers meer dan duizend woorden. Maar hoe ga je goed om met foto’s in je boek? Wist je dat je bij elke foto moet nagaan of je deze wel mág gebruiken? En dat er veel prijs- en kwaliteitsverschil zit in illustraties? Alles over beeld in een boek.

Waarom een gouden aanbeveling doet verkopen

Je kunt zelf nog zo hard roepen hoe goed je boek is, als iemand anders dat doet werkt het tien keer beter. Maak daarom verstandig gebruik van testimonials, reviews, aanbeveling of hoe je de mening van je anderen ook wilt noemen. Lees meer

Recept: de ouderwetse kracht van e-mail

Sinds de komst van social media lijkt een e-mail sturen naar een grote groep mensen ouderwets. Maar niets is minder waar. E-mailmarketing is een van de krachtigste promotiemiddelen voor een auteur. Hoe zet je e-mailmarketing het handigst in? Stap voor stap nemen we u mee naar de geheimen van het versturen van e-mails naar grote groepen mensen. Lees meer

Maak slim gebruik van Google Play

Google Play. Zo heet het nieuwste speeltje van Google. Nou ja, een speeltje is het al niet meer. Het is de nieuwste webwinkel van Google, volledig gericht op het verkopen van e-books. Waarom is het verstandig om hier meteen in te stappen? Lees meer