Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wel kan

Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan

‘Mijn naam is Karel van Eerd en ik bewijs dat het wél kan’ is het verhaal van Karel van Eerd, de oprichter en president-commissaris van Jumbo Supermarkten. De bestseller beschrijft de ideeën en geheimen van de succesformule Jumbo.

‘Een aanrader voor iedereen die wil weten hoe een klantgerichte onderneming ingericht moet worden’ – Biblion

Het succes van een van de meest klantgerichte ondernemingen van Nederland valt te herleiden tot de visie van een man: Karel van Eerd, de oprichter van Jumbo en president-commissaris. Zijn zeven gouden stelregels staan centraal in het boek en in het Veghelse familiebedrijf.

Van Eerd doet in het veelgeprezen managementboek zijn klantgerichte visie uit de doeken die er mede voor heeft gezorgd dat Jumbo in zestien jaar is uitgegroeid tot de grootste concurrent van Albert Heijn. Het supermarktconcern is sinds september druk bezig met de ombouw van de driehonderd C1000-vestigingen naar de bekende Jumbo-formule met de laagste prijzen, het grootste assortiment en de beste service (Zeven Dagelijkse Zekerheden). De consumentenomzet van Jumbo nam in de eerste helft van 2013 toe tot 1.979 miljoen euro. Het marktaandeel van Jumbo en C1000 samen is goed voor 20,7 procent van alle foodverkopen in Nederland.

De compleet herziene editie (2021) van dit boek heet ‘Jumbo wil altijd winnen’.  

Over de auteurs

RETAILDENKERS, HET MEDIAFONDS VOOR KLANTGERICHT ONDERNEMEN is een initiatief van Maarten Beernink en Rupert Parker Brady, ondernemers in media. Maarten is oud-hoofdredacteur van Elsevier Retail en Retaildenker sinds 1975. Hij is directeur-eigenaar van uitgeverij Het Boekenschap. Rupert is oud-hoofd redacteur van MarketingTribune en Retaildenker sinds 1967. Hij ontwikkelt mediaconcepten en is actief als dagvoorzitter en moderator. Zie ook www.retaildenkers.nl
bestel-nu-klik-hier

Reviews

Samen met de klant, door Marcel Jonkers
Het heeft mij weer gesterkt in mijn eigen lijfspreuk: als je snel wilt gaan, ga dan alleen. Als je ver wilt gaan, ga dan samen. Samen met de klant!

Geen rocket science, door Walter Boer
Het boek -155 pagina’s, luchtig en toegankelijk geschreven- is geen rocket science. Het is wel een absolute aanrader omdat het ons marketing vak weer terugbrengt naar de essentie: zorg goed voor je klant en de klant zorgt goed voor jou. Jumbo laat zien dat het echt niet zo moeilijk is.

‘Must read’, door Erik Bekkering
Dit boek is een “must read” omdat het ondernemen en zakendoen weer terugbrengt naar de essentie: de klant.

Inspiratie, door Jos Voss
De lessen van Karel van Eerd zijn door de auteurs op een toegankelijke manier samengevat in De Zeven Gouden Regels voor Klantgericht Ondernemen. Ondernemers binnen en buiten de retailsector kunnen hier zeker inspiratie uit putten, al zullen de lessen niet voor iedereen volledig toepasbaar zijn.

Prettig leesbaar boekje, door André van den Wollenberg
Al met al een prettig leesbaar boekje dat ikzelf gedurende een 2,5 uur durende vlucht met plezier heb uitgelezen. Zo prettig dat ik al reikhalzend uitkijk naar het tweede deel van deze serie waarin Roland Kahn centraal staat.

Mooi naslagwerk, door Jan Luis
Dit boekje zal ik zeker vaker gaan naslaan en gebruiken bij mijn werkzaamheden en discussies met klanten. Mijn relaties zal ik in de decembermaand dit handzame boekje schenken. Ik kijk uit naar deel 2!

Aanrader, door Liesbeth Gouda
Erg inspirerend en een aanrader om te lezen en iets mee te doen binnen de eigen organisatie. (PostNL)

Bescheiden, door Arjan Elderhorst 
Dit boek is een prettig en vermakelijk boek om te lezen over een zeer inspirerende ondernemer. Een retailer die groot is geworden door bescheiden te blijven, niet in ambities, maar wel als persoon.

Eenvoud, door Jos den Besten
Ik ben er van overtuigd dat ik het boek nog regelmatig zal inkijken. Dit om me te herinneren aan de eenvoudige lessen die erin staan, en hoe je die kunt terugvertalen naar nog eenvoudiger beginselen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *