Zelf uitgeven? Geef eens 10 boeken weg
Het boek is een aanrader. Het hapt weg als een heerlijke verse pizza en is een waardig opvolger van die andere goede ondernemersboeken van Retaildenkers over Roland Kahn (CoolCat), Paul Bringmann (La Place) en Karel van Eerd (Jumbo). Deze recensie is een cadeautje voor een boek dat op 4 maart 2014 is verschenen.
Dit is toch een recensie om je vingers bij af te likken! Het boek over New York Pizza, dat ik schreef en uitgaf samen met Retaildenkers-compagnon Rupert Parker Brady, blijkt een succes al voor verschijnen.
Wat hebben we gedaan?
In zeven zeer uitgebreide gesprekken spraken we de oprichter van New York Pizza, Philippe Vorst, over zijn klantgerichte manier van werken. Hij gunde ons letterlijk een kijkje in de keuken van zijn prachtbedrijf. Vorst verkoopt diepgevroren pizzabolletjes door heel Europa en is daarnaast eigenaar en oprichter van het succesvolle New York Pizza, met winkels door heel Nederland en sinds kort in Keulen. Die gesprekken resulteerden in een boek.
Hoe zorg je voor buzz?
Natuurlijk willen we dat het boek gelezen wordt, anders hoef je het niet te schrijven. We hebben het daarom, zodra het van de drukker kwam, direct verspreid via de nieuwsbrief naar zo’n duizend mensen die geïnteresseerd zijn in succesvolle ondernemersverhalen. Tien recensenten beloonden we met een boek. In ruil daarvoor ontvingen we een aantal recensies.
Het van tevoren verspreiden van je boek zorgt voor een buzz, een gevoel van betrokkenheid. Het was de eerste keer dat we een boek op deze manier in de markt zetten en na de eerste positieve recensies ontvangen te hebben, kunnen we zeggen dat dit werkt! Het zorgt niet alleen voor mooie reviews zodat anderen eerder geneigd zijn het boek te kopen, ook geeft het een goed gevoel als je ziet hoe een boek landt bij de doelgroep. Nu al zijn er enkele kleinigheden aan het licht gekomen die we in de tweede druk zullen corrigeren. Ook dat is een voordeel dat je anders pas later zou ontdekken.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!