Waarom verkoopt mijn boek niet?
Waarom verkoopt het ene boek beter dan het andere? Wat maakt een boek goed? Er is één heel duidelijk antwoord op die vragen te geven.
Relevantie. Dat is het toverwoord. Het gaat om het raken van je lezer, dus van je doelgroep. Daarom is stap één bij het schrijven van je boek: bepaal de doelgroep en leg deze zo goed mogelijk vast. Beschrijf je ideale lezer eens. Dat kun je doen door jezelf de volgende vragen te stellen:
- welke websites bezoekt je lezer?
- Waar haalt hij of zij inspiratie vandaan?
- Hoe zou je lezer zich informeren als jouw boek er niet was?
- Welke informatie is er nu voorhanden en hoe kun je dat beter presenteren?
Ordenen en duiden

Inspiratie nodig bij het schrijven van je boek? Bezoek het eerstvolgende Schrijfexcuus.
Klik hier voor meer informatie over deze schrijfcoaching.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!